vrijdag 22 september 2017

week 3

Deze week hebben we binnen project voornamelijk gezocht naar info over grondstoffen.
Met de info zullen we dan nadien aan elkaar uitleggen wat we allemaal leerden.
We leerden het STRAPlied en Nel en Leena hebben ons de dans aangeleerd! Super gedaan!!
Foto's

Voor taal schreven de leerlingen een tekstje over hun vakantie. Hieronder kun je enkele lezen.

Vakantieverhalen

In de zomervakantie was er voltige kamp we waren met 16
De eerste dag was super leuk. We hebben eerst spelletjes gedaan om elkaar te leren kennen.Later in de week hebben we veel kikeboe gespeeld in de manège. Ik heb recht gestaan op het paard dat in galop liep. En ik deed prinse zit.
Het was super leuk, vooral omdat Janne er ook bij was!
Nel

Deze zomer zijn we heel actief geweest en hebben we ontzettend veel plezier gehad.

In het begin van de vakantie zijn er mensen uit Brazilië komen logeren en hebben veel uitstappen gedaan. Ook zijn we naar Bulgarije geweest en werden de katjes gedoopt.
De vakantie was leuk!
Nolle

In de grote vakantie ben ik met mijn vriendinnen op kamp geweest in Geel.
We zijn er met de trein naartoe gereden. Er waren veel leuke dagen . Zo had je : omgekeerde dag, doop en dagtocht . Ik vond de doop het leukst . Dan mag je iedereen vuil maken . Er was een regenplas en daarin mochten we spelen .Modder gevecht!
Het was super leuk . Ik hoop dat het ook volgend jaar zo leuk zal zijn.
Leena

In de grote vakantie van 2017 ben ik naar Luxemburg geweest samen met mijn papa en mijn zus. We logeerden in een huisje op de camping.
Op de camping speelden we veel badminton. Er was ook een super cool zwembad waar we veel tijd in doorbrachten.
Na de reis werd het spannend voor mij. Want ik ging na de vakantie naar een nieuwe school. Ik kende daar nog niemand. Maar gelukkig kwam alles goed .
Een vakantie is altijd leuk ik verlang al naar de volgende .
Aiko

In juli 2017 ben ik samen met mijn familie naar Kroatië geweest.
Voor we in Kroatië waren hebben we eerst nog een bezoek gebracht aan Italië.

Venetië vond ik super mooi, maar wel warm.
In Kroatië was het beter, aangezien we een huisje met een zwembad hadden.
Maar ook naast het zwemmen deden we leuke zaken. Zo heb ik een deadride gedaan boven een klif die 100meter hoog was.
Eerst was ik nerveus, maar nadien was ik heel blij dat ik het gedaan heb.
Ook zwemmen in het meer met het watervalletje was leuk.

Het was er super leuk! Ik zou graag nog eens gaan, maar dan wel in een andere streek.
Rein

Op een maandag morgen voerde Suzanne ons naar het station van Kortrijk. De valiezen hebben we zondag al afgezet. Daar stond de hele groep te wachten. We zongen het kamplied en vertrokken met de trein naar Oostmalle.

Eerst pakten we onze valiezen  uit en daarna gingen we naar het speelplein. We leerden een kampdans, gingen zwemmen en mochten naar een toneel kijken.We speelden veel spelletjes. De leidsters kleurden ook hun haar tijdens het kamp.
Op het einde van de vakantie werden we gedoopt, dan kregen we allemaal vieze dingen, zoals ketchup, mayo, scheerschuim, verf, eieren en koffiegruis op ons haar.
Nadien volgde een gezellig kampvuur.

De terugkeer naar huis, gebeurde met de bus. Aan het station stonden alle ouders te wachten. We zongen nogmaals het kamplied en gingen toen naar huis.

Grace

Creatief schrijven

Roofvogels op vakantie
We zijn deze zomer op vakantie naar Samatan geweest. Het duurde ongeveer 12 uren tegen dat we er waren. Samatan is een klein dorpje niet zo ver van de pyreneeën. We zaten in een vakantiehuis met een grote tuin en een zwembad.

Onderweg naar ons vakantiehuisje had ik al verschillende roofvogels kunnen spotten, dat vond ik super want roofvogels zijn de mooiste vogels van heel de wereld. Bijna elke dag deden we een uitstap en tijdens die uitstap zag ik altijd verschillende soorten roofvogels. Daarom ben ik dan ook een mooi lijstje gaan maken met de top 10 van roofvogels die ik had gezien. De top 3 waren:
  1. De zwarte wouw (75st)
  2. De buizerd (71st)
  3. De torenvalk (45st)
Op het einde van onze vakantie zijn we dan nog naar een roofvogelshow geweest. Dit was de beste en mooiste show die ik ooit al heb gezien. Er waren super veel verschillende soorten roofvogels:Wouwen, Buizerds, Valken, arenden, uilen, gieren, zelfs de Andes condor was daar.

Ik vond het een super leuke vakantie omdat ik nog nooit zoveel roofvogels heb gezien.
 Noah

Prettig en zonnig weekend!!